پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۳، ۰۷:۳۹ ب.ظ

آشپزی، سبک زندگی،دانستنی ها

زندگی واقعا ساده است، ما اصرار داریم آن را پیچیده کنیم «کنفسیوس »

خوردن فندق تازه برای درمان کم خونی مفید است

  • ۱۲۰۸

با شروع فصل پاییز کم کم فندق ها می رسند و در اکثر شهرها به خصوص قزوین، ارومیه و گرگان به وفور یافت می شود. خوردن فندق تازه برای کم خونی بسیار مفید است و اگر به کم خونی و فقر آهن مبتلا هستید به شما پیشنهاد می کنم از فندق تازه حتما استفاده کنید و روزانه چند تا 15 عدد فندق بخورید تا تأثیر آن بر بهبود کم خونی خود را مشاهده کنید. فندق به خصوص فندق تازه بسیار خون ساز است و مقدار آهن مورد نیاز بدن را به خوبی تأمین می کند. البته در کم خونی شدید باید به پزشک مراجعه کرد ولی برای درمان کم خونی های معمولی خوردن مواد غذایی خون ساز مانند فندق بسیار راهگشا است.

خواص فندق برای کم خونی را بشناسید

فندق دارای مقدار زیادی ویتامین‌های «A»، «B»، «C» و «E» است. فندق همچنین کلسیم، فسفر و آهن زیادی دارد. به دلیل داشتن آهن زیاد خوردن فندق کم خونی را درمان می کند و یکی از خواص شناخته شده و به اثبات رسیده فندق به خصوص در طب سنتی و اسلامی درمان کم خونی است.

فندق به طور کلی برای تقویت قوای جسمی مفید است و علاوه بر مفید بودن فندق برای درمان کم خونی آثار مثبت دیگری نیز دارد مانند اینکه  کار روده‌ها را منظّم می‌کند، برای تقویت بینایی، پوست و ناخن و مو مفید است.همچنین به علّت داشتن ویتامین «ب» ضعف اعصاب و سستی بدن را درمان می‌کند.

چه کسانی فندق نخورند؟

خوردن فندق برای کسانی که لاغر هستند و کم خونی دارند، مفید است، امّا افرادی که چاق هستند نباید در خوردن فندق زیاده روی کنند زیرا فندق فشار خون را بالا می‌برد. بنابراین کسانی که فشار خون دارند، باید از خوردن آن خودداری کنند.

فندق تازه زود هضم می شود اما فندق خشک مقداری دیر هضم است.

خواص فندق تازه برای درمان کم خونی

خوردن فندق برای درمان کم خونی در دوران بارداری مفید است

وجود آهن در فندق باعث می شود که مادر به کم خونی دچار نشود و حتی اگر از قبل کم خونی دارد تا حدودی درمان شود. در دوره بارداری مادر نیاز به دریافت مقدار کافی آهن دارد تا جنین رشد خوبی داشته باشد استفاده از دارو در این دوران برای مادران محدودیت هایی دارد بنابراین بهتر است برای دریافت آهن مورد نیاز خود از خوراکی های طبیعی مانند فندق استفاده کنند.

با خوردن فندق سیستم ایمنی بدن مادر قوی می شود و کمتر به بیماری مبتلا می شود. خوردن فندق در بارداری باعث رشد بیشتر جنین می شود و رشد عضلانی جنین را تحت تاثیر قرار می دهد.

وجود آهن در فندق برای رشد و ادامه زندگی جنین ضروری است و با توجه به آنچه گفته شد توصیه می شود در این دوره حساس حتما از فندق در رژیم غذایی خود استفاده کنید البته نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

خواص فندق برای درمان کم خونی کودکان

خوردن فندق برای همه سنین پیشنهاد می شود. به خصوص اگر کودک بدغذایی دارید که خوراکی های خون ساز مانند جگر را دوست ندارد می توانید به او فندق بدهید. فندق جزو آجیل هایی است که کودکان معمولا خوردن آن را دوست دارند.

بهترین میزان برای مصرف روزانه آجیل برای هر فردی مساوی با مشت آن شخص است یعنی برای کودک هم می شود برابر با مشت کودک . خوردن فندق باعث افزایش انرژی کودکان می شود و دندان و استخوان آن ها را مستحکم می کند.

خوردن فندق توسط کودکان از ابتلای آن ها به کم خونی جلوگیری کرده و برای درمان یبوست کودک مفید است. البته نباید بیش از حد کودکان از این مغز بخورند که احتمال چاقی را در انها افزایش می دهد.

فندق جزو تنقلات خون ساز است

شما می توانید برای رفع کم خونی و یا افزایش خون رسانی از برخی تنقلات در طی روز استفاده کنید از جمله، کنجد و فندق که باعث افزایش خون رسانی شده و میزان آهن را به سطح مطلوبی می رساند.

تحقیقات نشان می دهد که فندق برای درمان کم خونی و ایجاد آهن مناسب در بدن بسیار مناسب است. این مغز شامل میزان مناسبی از آهن می باشد. گلبول های قرمز بدن برای جذب اکسیژن کافی نیاز به آهن دارند. بنابراین مصرف فندق باعث می شود تا بدن شما غنی از آهن شود. به خصوص خوردن فندق تازه برای درمان کم خونی بسیار سودمند است.

در طب سنتی آمده است برای درمان کم خونی با فندق بهترین شکل مصرف آن این است که بعد از هر وعده غذایی به تعداد 5 یا 6 عدد فندق خام تازه بخورید.

کلام آخر

به طور کلی برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن بهترین راه استفاده از خوراکی های طبیعی است. در هر فصلی منابع متنوعی برای دریافت مواد مورد نیاز بدن در طبیعت وجود دارد که با پایان یافتن آن و شروع فصل دیگر یک ماده غذایی جایگزین برای آن در طبیعت وجود دارد. در فصل پاییز فندق تازه به فراوانی یافت می شود. فندق دارای خواص فراوانی است که یکی از آن ها درمان کم خونی است که در این نوشته به خواص فندق تازه برای درمان کم خونی اشاره شد که امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

معرفی کوتاه

یک دانش مکانی برای نوشتن مطالب مفید

قوانین و مقررات

محتوای دلخواه شما

تماس با ما

  • تماس با نویسندگان یک دانش