پنجشنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۸:۴۸ ق.ظ

آشپزی، سبک زندگی،دانستنی ها

زندگی واقعا ساده است، ما اصرار داریم آن را پیچیده کنیم «کنفسیوس »

به آسانی در ماه رمضان وزن کم کنید

  • ۱۶۰۹

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که نمی توانید از خوردن غذاهای خوشمزه دست بکشید و همیشه دغدغه ی لاغر شدن و کاهش وزن دارید ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است تا به هدف کاهش وزن خود دست پیدا کنید.

در ماه رمضان ساعت های طولانی از خوردن دست می کشیم اما میزان غذای زیادی که در وعده ی افطار و سحر دریافت می کنیم مانع از لاغر شدن و وزن کم کردن ما می شود.

با رعایت چند نکته ی ساده به آسانی در ماه رمضان وزن کم کنید. شما می توانید با رعایت این موارد تا 5 کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهید و به تناسب اندام برسید.

با رعایت این موارد در ماه رمضان وزن کم کنید.

  • هرماده غذایی که بعد از افطار می خورید را به همراه مقدار و کالری آن بنویسید. نوشتن میزان مواد دریافتی به بدن باعث می شود حواستان به مقدار کالری که دریافت می کنید باشد. این روش یک عادت خوب حتی در روزهای غیر ماه رمضان است.

  • هنگام افطار معمولا اشتهای زیادی برای خوردن وجود دارد یک راه خوب برای اینکه کمتر بخورید این است که روزه خود را با یک شیرینی طبیعی مثل خرما یا شیره افطار کنید و نیم ساعت صبر کنید تا میزان قد بدنتان بالا برود با این کار به میزان قابل توجهی اشتهای خود را کم می کنید و به راحتی می توانید غذای کمتری بخورید بدون اینکه احساس گرسنگی کنید.

  • زیاد آب بنوشید. خوردن آب کمک زیادی به افزایش سوخت و ساز بدن می کند. برای آب خوردن برنامه ریزی کنید و مثلا هر نیم ساعت یک لیوان آب بنوشید. مقدار آب مورد نیاز بدن در وعده ی سحر حدود 1 لیتر آب است و از افطار تا سحر باید بیشتر از 2 لیتر آب را در فواصل زمانی مشخص میل کنید.

  • فیبر و پروتئین را در وعده افطار و سحر بگنجانید و واضح است که برای کاهش وزن نباید سرخ کردنی و شیرینیجات مصرف کنید.

با پیاده روی در ماه رمضان وزن کم کنید

  • بعد از افطار ورزش کنید. بهترین ورزش در ماه رمضان پیاده روی است.

  • قبل از خوردن سحری ورزش کنید. 20 دقیقه زودتر بیدار شوید و قبل از خوردن سحری چند حرکت ورزشی ساده انجام دهید تا سوخت و ساز بدنتان افزایش پیدا کند و به آب شدن چربی ها کمک کنید.

با خوردن این ادویه جات در ماه رمضان وزن کم کنید

 مصرف یک سری گیاهان و ادویه جات در ماه رمضان به کاهش وزن کمک می کنند می توانید با اضافه کردن این گیاهان و ادویه جات به وعده های خود در ماه رمضان وزنتان را در ماه رمضان کم کنید.

زردچوبه: این ادویه را هندی ها زیاد در غذاهایشان استفاده می کنند، زردچوبه نشان داده که می تواند به کاهش التهاب کمک کند، التهاب یکی از دلایل چاقی و کندی کاهش وزن است.

دارچین: هر چقدر دوست دارید می توانید از دارچین استفاده کنید، دارچین کمک می کند قند خون و انسلین کنترل شود، که در نتیجه از ابتلا به دیابت جلوگیری می کند.

با خوردن دارچین در ماه رمضان وزن کم کنید

پودر فلفل: ماده ای به نام دی هیدروکپسیات در فلفل وجود دارد که مشخص شده اگر روزانه سه مرتبه استفاده شود می تواند توانایی چربی سوزی بدن را بالا ببرد.

گشنیز: یکی از سبزیجاتی که می توانید برای کاهش وزن استفاده کنید گشنیز است. گشنیز عملکرد سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و می تواند در کاهش وزن کمکتان کند.

زیره سبز: زیره سبز زمانی که با دیگر ادویه جات ترکیب می شود می تواند روی روند کاهش وزنتان کمک کند.

زنجبیل: زنجبیل تازه یا به صورت پودر شده می تواند اشتها را کاهش دهد و از پرخوری جلوگیری کند.

فلفل سیاه: ماده ای که در فلفل سیاه وجود دارد و به آن طعم تندش را میدهد، پی پرین نام دارد. مشخص شده است که پی پرین به بدن از طریق گرمازایی کمک می کند تا بیشتر کالری بسوزاند. پی پرین همچنین به بدن کمک می کند که از مواد مغذی بهتر استفاده کند.

با خوردن فلفل سیاه در ماه رمضان وزن کم کنید

برای اینکه بتوانید به آسانی در ماه رمضان وزن کم کنید کافی است کمی بیشتر روی عادات غذایی خود فکر کنید و عادات بد غذایی خود را اصلاح کنید در این صورت می بینید که وزن کم کردن در ماه رمضان نسبت به روزهای دیگر کار ساده ای است.  

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

معرفی کوتاه

یک دانش مکانی برای نوشتن مطالب مفید

قوانین و مقررات

محتوای دلخواه شما

تماس با ما

  • تماس با نویسندگان یک دانش