شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۵ ق.ظ

آشپزی، سبک زندگی،دانستنی ها

زندگی واقعا ساده است، ما اصرار داریم آن را پیچیده کنیم «کنفسیوس »

خواص فندق و روغن فندق برای تقویت موها و نحوه استفاده از آن ها

  • ۱۱۲۸

فندق یکی از مواد غذایی مفید است که یکی از فواید فندق تقویت مو می باشد. خوردن فندق باعث تقویت مو می شود اما برای تقویت مو بوسیله فندق بهترین روش استفاده از آن به شکل روغن فندق می باشد.

روغن فندق باعث افزایش سرعت رشد مو می شود، به رشد موهای ریخته کمک می کند و از خشکی جلوگیری کرده و برای درمان موخوره موها مفید است. در ادامه فواید فندق برای تقویت مو، فواید روغن فندق برای مو و همچنین فواید پودر فندق برای تقویت مو را به شما معرفی می کنیم.

فواید فندق و روغن فندق برای پرپشت شدن موها

فندق دارای خواص فراوانی است و مواد مغذی و ویتامین های موجود در آن نیاز بدن به مواد معدنی مختلف را برطرف می کند. علاوه بر این ها فندق در ساخت محصولات مراقبتی پوست و مو کاربرد فراوان دارد و حتی در طب سنتی هم اشاره های فراوان به فواید فندق برای مو شده است.

برای تقویت مو فندق بخورید

خوردن فندق به دلیل دارا بودن آهن و مواد معدنی دیگر مانند ویتامین های آ، سی و ای برای رشد و تقویت موها مفید است. بنابراین با خوردن فندق می توانید به تقویت موهای خود بپردازید.

برای پرپشت شدن موهایتان از روغن فندق ستفاده کنید

استفاده از روغن فندق به پرپشت شدن موها کمک می کند و باعث استحکام ریشه و افزایش استقامت تارهای مو می گردد. شما می‌توانید روغن فندق را در برنامه‌ی روزانه‌ی مراقبت از موهای‌ خود قرار دهید و روغن فندق را بر روی پوست سر و موهای‌تان بمالید و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. اجازه بدهید روغن یک شب تا صبح روی سرتان بماند و روز بعد در صورتی که تمایل داشتید آن را شستشو دهید. شما می‌توانید از یک شامپوی ملایم استفاده کنید. این کار به تقویت مو از ریشه کمک می‌کند.

خواص فندق برای تقویت و رشد و پرپشت شدن موها، خواص روغن فندق

روغن فندق حاوی پتاسیم ، فسفر ، کلسیم ، منیزیم ، اسیدهای آمینه ، قندها ، اسیدهای آلی و ویتامین ها است. این ماده دارای اسیدهای چرب پالمیتیک ، پالمیتولئیک ، استئاریک ، اولئیک ، لینولئیک ، لینولنیک ، آراشیدیدیک ، گادولئیک و بژنیک است که اسید اولئیک مقدار قابل توجهی دارد. بنابراین وجود این همه مواد مفید در روغن فندق نشان دهنده خاصیت فندق برای موها می باشد.

خواص روغن فندق برای موها

روغن فندق دارای مقادیر فراوان از اسیدهای چرب، پروتئین ها و ویتامین ها است که می تواند موهای شما و پوست سرتان را تغذیه کند. روغن فندق یک روغن عالی برای افزایش رشد مو است و برای ماساژ پوست سر ایده آل است نه تنها باعث تحریک فولیکول های مو و تغذیه آنها می شود بلکه باعث تسکین پوست سر خشک و محافظت از آن در برابر آفتاب می شود. باور کنید یا نه اما می توانید آفتاب سوختگی روی پوست سر خود داشته باشید. به دلیل ترکیب زیاد مواد مغذی ، مواد معدنی ، فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها ، این یک روغن جوان کننده است که اثرات مثبتی بر سلول های پوستی ما دارد و با پیری در پوست سر مقابله می کند.

روغن مغز فندق برای درمان کچلی مفید است

یکی از خواص فندق برای موها درمان کچلی و کم پشتی موها است. افرادی که دچار ریختگی مو تا حد کچلی شده اند یا پسران نوجوانی که سبیل های کم پشت دارند یا سبیل درنمی آورند یا دختران و زنانی که موهای کم پشتی دارند یا رشد موی آن ها کم است می توانند از روش زیر استفاده کنند تا مشکلشان برطرف شود: مغز فندق را بسوزانند و روغن آن را بگیرند. یا خاکستر مغز سوخته آن را با پیه خرس مخلوط کنند و آن را روی سر و یا محل رویش مو بمالند و بگذارند مدتی بماند (اگر تا صبح صبر کنند نتیجه بهتری می گیرند). بعد از مدتی موهای آن ها پرپشت می شود و رشد آن سریعتر می شود و حتی موهای ریخته شروع به رویش می کنند.

استفاده از پودر فندق برای برطرف کردن خشکی موها

فندق پودر شده برای موهای خشک و آسیب‌دیده مفید است. اگر موهایتان خیلی خشک است فندق می‌تواند در این رابطه به شما کمک کند. برای برطرف کردن خشکی موها با فندق کافی است۲ قاشق غذاخوری فندق پودر شده را به ۲ عدد تخم‌مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید. این مخلوط را روی پوست و موی سر بمالید و بعد از گذشت نیم ساعت سرتان را با آب گرم و شامپو خوب شستشو دهید. این کار باعث می‌شود که موهای خشک شما نرم و مخملی شوند.

درمان موخوره با روغن فندق

موخوره به دلیل خشکی موها اتفاق می افتد اگر با مشکل موخوره در موهایتان مواجه هستید یک راه برای درمان آن استفاده از روغن فندق است. روغن فندق را می توانید خودتان در خانه تهیه کنید و یا آن را از عطاری ها تهیه کنید. انتهای موهایتان را با روغن فندق ماساژ دهید و اجازه دهید که در طول روز روی موهایان باقی بماند. این کار باعث می شود موهای شما نرم شود و از شر موخوره خلاص شوید. روغن فندق به دلیل وجود اسید لینولئیک یک مرطوب کننده عالی است که به جلوگیری از تبخیر آب کمک می کند و از این طریق باعث برطرف شدن خشکی موها می گردد. بنابراین یکی از خواص مفید فندق برای موها برطرف کردن خشکی موها است.

تقویت موهای مژه و ابرو با روغن فندق

از خواص روغن فندق می توان به درمان ریزش مو و تقویت موهای مژه و ابرو اشاره کرد. برای تقویت و پرپشت شدن مژه و ابروها می توان به وسیله قطره چکان کمی از روغن را بر روی ابرو و مژه ریخته و آن را به نرمی ماساژ داد تا روغن به طور کامل به پیاز ابرو راه پیدا کند. برای جلوگیری از ریزش مو روغن فندق را به ساقه مو زده و آن را با انگشتان خود ماساژ دهید.

به طور کلی فندق یک خوراکی عالی برای موها است که نه تنها خوردن آن باعث تقویت کمو می شود بلکه استفاده از آن به شکل روغن فندق و پودر فندق برای موها مفید است و خشکی سر و موخوره را درمان می کند و باعث رشد مجدد موهای ریخته شده و موها را پرپشت می کند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

معرفی کوتاه

یک دانش مکانی برای نوشتن مطالب مفید

قوانین و مقررات

محتوای دلخواه شما

تماس با ما

  • تماس با نویسندگان یک دانش