سه شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۲۴ ق.ظ

آشپزی، سبک زندگی،دانستنی ها

زندگی واقعا ساده است، ما اصرار داریم آن را پیچیده کنیم «کنفسیوس »

خواص گردو در طب سنتی برای درمان بیماری ها را بشناسید

  • ۱۲۶۲

از نظر طب سنتی گردو خواص درمانی زیادی دارد و از آن در درمان بسیاری از بیماری ها نام برده شده است. در این نوشته برخی از خواص گردو در طب سنتی را که از کتاب خواص میوه ها و سبزیها گردآوری شده را به شما معرفی می کنیم تا با خواص درمانی گردو از نگاه طب سنتی آشنا شوید.

همچنین بخوانید: خواص سمنو و نقش آن در پیشگیری از سرطان

خواص گردو در طب سنتی چیست؟

گردو در مناطقی با آب و هوای معتدل می روید. مغز گردو دارای پروتئین و قند و آب و ویتامین و املاح معدنی و همچنین مواد چربی می باشد. مقدار فسفر موجود در گردو با ماهی و برنج و حتی تخم مرغ برابری می کند.

مقدار کالری 100 گرم گردو برابر با کالری 300 گرم نان و برابر با کالری 20 گرم پنیر است. در مغز گردو مس هم وجود دارد. برگ و پوست گردو مقوی و تصفیه کننده خون هستند. خوابیدن در زیر درخت گردو به علت صدور گاز کربنیک فراوان خطرناک است و باعث دیدن کابوس می شود.

خواص گردو در طب سنتی، خواص برگ گردو

خواص برگ گردو در طب سنتی

برای درمان بیماری ها با برگ گردو به دستور زیر اقدام به تهیه شربت برگ گردو نمایید:

مقدار 20 تا 30 گرم از پوست سبز گردو یا خشک آن را در یک لیتر آب به مدت یک ربع بجوشانید و صاف کنید و قبل از هر وعده غذا یک فنجان از آن بنوشید. این دستور برای درمان بیماری های زیر مفید است:

  • درمان غده های لنفاوی
  • درمان نقرس و رماتیسم
  • درمان ناراحتی های کبد
  • درمان کم خونی
  • درمان نرمی استخوان

درمان اگزما و گل مژه با برگ گردو

یکی از خواص درمانی گردو در طب سنتی درمان اگزما و گل مژه است. برای این منظور مقدار 50 گرم از برگ های تازه گردو یا خشک آن را در یک لیتر آب به مدت یک ربع بجوشانید پس از سرد شدن زخم ها را با آن بشوئید. ضماد و شستشو با جوشانده برگ گردو برای انواع زخم های اگزماو عوارض پوستی مفید است.

اگر چشم شما قرمز شده یا گل مژه پیدا کرده چشم ها را با جوشانده برگ گردو بشوئید.

درمان آفتاب زدگی با روغن گردو

اگر می خواهید از شر آفتاب زدگی مصون بمانید روغن گردو را به بدن خود بمالید. از نظر طب سنتی روغن گردو بهترین پماد برای محافظت از پوست در برابر آفتاب است.

خواص گردو در طب سنتی: خواص روغن گردو

چگونه رنگ گردو را برطرف کنیم

پوست سبز گردو رنگ زیادی دارد. رنگ پوست گردو به حدی است که از ان در صنایع رنگرزی استفاده می شود. هرگاه دست شما در اثر پوست کندن گردو رنگی و سیاه شد می توانید از خود گردو برای برطرف کردن رنگ گردو استفاده کنید. هروقت دستانتان سیاه شد مقداری مغز گردو را به دستانتان بمالید تا رنگ گردو برطرف شود. این است که می گویند در طبیعت ضد هر چیزی در خود اوست.

آداب خوردن گردو از نظر طب سنتی

چه تعداد گردو در روز بخوریم؟ در طب سنتی آمده است بهترین میزان مصرف گردو در روز به مقدار 2 تا 4 عدد برای هر نفر است. بعد از خوردن گردو بهتر است برای جلوگیری از ناراحتی مخاط دهان بلافاصله دهان را با آب بشویید.

خوردن گردو با ماهی، سبزیجات و پنیر به صلاح نیست دلیل آن وجود چربی زیاد در گردو و همچنین آلبومین می باشد.

مغز گردو باید خوب جویده شود. بهترین زمان برای خوردن گردو قبل از غذا است زیرا خوردن ان بعد از غذا باعث دیر هضم شدن آن می شود.

درمان بیماری قند با برگ گردو

25 گرم برگ خشک گردو را در یک لیتر آب دم کنید و صبح و شب هر بار یک لیوان از آن بنوشید بعد از یک هفته اثرات مثبت آن را مشاهده خواهید کرد. همان طور که می بینید در طب سنتی توجه ویژه ای به برگ گردو شده و از آن در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود.

درمان پیچش شکم و خنازیر با گردو

امام صادق (ع) فرموده برای درمان پیچش شکم گردو را روی آتش بگذارید تا مغزش کباب شود. خوردن مغز کباب شده گردو برای درمان پیچش شکم و دل درد بسیار مفید است.

ضماد برگ گردو برای درمان خنازیر نافع است.

زیان گردو در طب سنتی چیست؟

در خوردن گردو نباید افراط کرد و خوردن آن بیش از 5 عدد در روز توصیه نمی شود. زیرا برای سلامت انسان زیان آور است و باعث ناراحتی های لثه و زبان و گلو می شود. برای خنثی کردن زیان های ناشی از خوردن گردو آبلیمو و شربت های مشابه آن مفید است.

گردو را با چه چیزهایی نخوریم؟

خوردن گردو با نعناع و خانواده نعناع مثل سوسنبر و غیره زیان آور است. کسانی که ناراحتی معده و روده دارند نباید گردو بخورند و کسانی هم که دچار نفریت (ورم چرکی کلیه) هستند و یا اشخاص چاق باید از آن پرهیز کنند.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

معرفی کوتاه

یک دانش مکانی برای نوشتن مطالب مفید

قوانین و مقررات

محتوای دلخواه شما

تماس با ما

  • تماس با نویسندگان یک دانش