جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳، ۰۱:۵۰ ق.ظ

آشپزی، سبک زندگی،دانستنی ها

زندگی واقعا ساده است، ما اصرار داریم آن را پیچیده کنیم «کنفسیوس »

رژیم لاغری اصولی و بدون برگشت

  • ۱۱۳۳

شاید شما هم جزو افرادی باشید که بارها تصمیم به لاغری و کاهش وزن گرفته اید ولی نتیجه ای از آن دریافت نکرده اید و یا نتیجه ی آن موقت و زودگذر بوده است. در این صورت به شما پیشنهاد می کنیم مطالب این مقاله را بخوانید تا شما را با یک رژیم لاغری اصولی و بدون برگشت آشنا کنیم.


اولین قدم برای شروع یک برنامه ی رژیم لاغری آمادگی ذهنی است!

قبل از اینکه شروع به گرفتن رژیم کنید اهداف خود را مشخص کنید و به این باور برسید که برای رسیدن به وزن ایده آل و تناسب اندام باید از بعضی خوردنی های خوشمزه دست بکشید و سبک تغذیه و مواد دریافتی خود را تغییر دهید و به هدف اصلی خود فکر کنید. 
تا کی می خواهید حسرت یک وزن ایده آل را بخورید؟ اگر به این باور برسید که تناسب اندام یک آرزوی محال نیست و می توان آن را محقق کرد تحمل سختی های رژیم لاغری برای شما بسیار راحت تر خواهد بود.
پس ذهن خود را آماده کنید و به نتایح شیرین کاهش وزن فکر کنید و خود را در بهترین حالت و متناسب ترین حالت تجسم کنید.

ورزش را فراموش نکنید!

فکر لاغر شدن بدون ورزش و تحرک را از سرتان بیرون کنید. حتی اگر وزن هم کم کنید و لاغر هم شوید نتیجه بی فایده است چون با یک پوست شل و وارفته و رنگ و رویی پریده و عضلات تحلیل رفته رو به رو می شوید.
در جریان رژیم لاغری چربی ها شروع به آب شدن می کنند. حتما افرادی را دیده اید که بعداز گرفتن رژیم های سخت غذایی اصطلاحا بدن آن ها شل شده و ماهیچه ی آن ها حالت شل و وا رفته به خود گرفته.
پس برای داشتن یک رژیم لاغری اصولی که باعث بد فرم شدن شما نشود لازم است که ضمن داشتن رژیم غذایی ورزش را نیز با آن همراه کنید.
بهترین حالت ممکن ترکیب ورزش های هوازی واستقامتی است به عنوان مثال اگر به کلاس های ورزشی هوازی مثل ایروبیک می روید بهتر است یک روز در میان به ورزش های استقامتی بپردازید تا ماهیچه های خود را تقویت کنید.

عادات بد غذایی خود را ترک کنید!


سعی کنید معده خود را با مواد کم کالری و پرفیبر پر کنید. دانستن کالری مواد غذایی که در روز مصرف می کنید می تواند بسیار به شما کمک کند تا مواد غذایی ناسالمی که به ظاهر کم حجم هستند اما به شدت سبب چاقی شما می شوند را شناسایی و آن ها را از برنامه غذایی خود حذف کنید.
به عنوان مثال جالب است بدانید که کالری یک عدد تخم مرغ آب پز بسیار کمتر از یک حبه قند است!
می توانید برای نتیجه ی بهتر هر روز مواد غذایی که می خورید به همراه کالری هر کدام را یادداشت و کالری مجموع آن ها را در هر روز محاسبه کنید. پس از چند روز یک جمع بندی خوب از کالری مواد دریافتی خود بدست می آورید.
مواد غذایی مانند سبزیجات، پروتئین ها و غلات سبوس دار را جایگزین قند، چربی و نمک ها کنید.

خواب کافی داشته باشید!


خواب کافی و مناسب علاوه برتأثیر بر خلق و خو و عملکرد بهتر مغز در کاهش وزن و حفظ وزن مناسب و افزایش سوخت و ساز بدن نیز اثر می گذارد. نتایج تحقیقات و تجربه افراد ثابت کرده که خواب کم یکی از علل چاقی است! بنابر این برای شروع یک رژیم غذایی مناسب اگرخواب کافی ندارید و یا در ساعات غیر مفید برای مغز می خوابید این عادت اشتباه خود را اصلاح کنید تا به روند رژیم خود کمک کنید.

آب فراوان بنوشید!

نوشیدن آب فراوان در زمان رژیم غذایی خیلی ضروری است و به افزایش سوخت ساز بدن کمک می کند و عامل مهمی در حفظ سلامت و زیبایی پوست در دوران رژیم می باشد. 
نکته ی مهم در داشتن یک رژیم بدون بازگشت رعایت همه ی اصول بالا است و باید این نکته را نیز فراموش نکنید که انتظار کاهش وزن غیرعادی و بیشتر از یک کیلو در هفته را نداشته باشید.
رمز تغییر ماندگار حرکت آهسته و پیوسته است.
«امیدواریم مطالب ما برای شما مفید باشد»
نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

معرفی کوتاه

یک دانش مکانی برای نوشتن مطالب مفید

قوانین و مقررات

محتوای دلخواه شما

تماس با ما

  • تماس با نویسندگان یک دانش