شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۳۱ ق.ظ

آشپزی، سبک زندگی،دانستنی ها

زندگی واقعا ساده است، ما اصرار داریم آن را پیچیده کنیم «کنفسیوس »

نکات کلیدی که در طراحی و سفارش کارت ویزیت باید مدنظر قرار داد

  • ۱۳۲۵

اساساً بازاریابی سنتی شامل استراتژیهای ترفیعاتی مورد استفاده قبل از ظهور اینترنت است. یا همان چیز که به عنوان بازاریابی آفلاین شناخته می شود. 

بازاریابی سنتی شامل مجموعه وسیعی از تاکتیک های بازاریابی مانند فروش مستقیم ، تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، پست ، تبلیغات چاپی ، موارد مرتبط با ترفیعات چاپی مانند کاتالوگ یا بوروشور است.

هنوز هم سالیانه میلیون‌ها کارت ویزیت مربوط به کسب‌ و کارهای مختلف چاپ و توزیع می‌شود.حتی عصر دیجیتال هم باعث نشده است که استفاده از کارت ویزیت از بین رود و یا حتی کم شود. تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی سطح حرفه‌ای بودن و اعتبار یک کسب و کار خاص را نشان می‌دهد.

یک کارت با طرحی جذاب، ترکیب رنگی مناسب و داشتن اطلاعات ضروری می‌تواند ابزار تبلیغاتی مؤثری برای شرکت‌های مختلف تولیدی و خدماتی باشد، و زمانی که این شرکت‌ها کارت ویزیت خود را به اشتراک می‌گذارند در واقع از ساده‌ترین و عین حال مؤثرترین ابزار برای تبلیغ فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند. امروزه طراحی و چاپ با وجود بهره‌مندی از طراحان خلاق و دستگاه‌های پیشرفته و روش‌های چاپ گوناگون شکل تازه‌ای به خود گرفته است. 

این طرح یک کارت کوچک چاپ‌شده است که نام شخص یا کسب و کاری خاص، عنوان شغل و اطلاعات تماس بر روی آن به نمایش گذاشته می‌شود و به منظور معرفی و در مواردی تبلیغ رسمی آن شخص یا کسب و کار به کار گرفته می‌شود.

اما در طراحی کارت ویزیت لایه باز خود حتما باید یک سری نکات رو رعایت کنید. در زیر مواردی را اشاره می کنیم.

اطلاعاتی که باید روی کارت ویزیت قرار بگیرد

اینکه بدانید چه اطلاعاتی روی کارت ویزیت باید درج شود موضوع بسیار مهمی است زیرا یک کارت خوب تنها وسیله ای برای دادن اطلاعات به مشتریان نیست بلکه یک روش تبلیغات و بازاریابی موثر برای جذب مخاطبان و مشتریان جدید است.

 لوگو و شعار

در ابتدا فکری برای لوگو و شعار اصلی خود کرده و در ابتدا این دو را در کارت ویزیت خود قرار دهید. کارت شما باید معرف نام تجاری شما و حوزه فعالیتتان با استفاده از اشکال، کلمات و رنگ ها باشد.

هر فردی کارت شما را میان انگشتان خود می‌گیرد بایستی با دیدن لوگوی شما، تجارت و کسب و کارتان را بشناسد و در ذهن خود به دنبال این باشد که لوگوی شما را در چه فضاهای دیگری دیده است. این فضا می‌تواند دفتر شما یا وب سایت، خبرنامه، نمونه کارها و … باشد. به عنوان مثال در طراحی کارت ویزیت املاک باید از لوگو و طرح مربوط به ملک و مسکن استفاده کرد.

اطلاعات تماس

اطلاعات تماس مهمترین بخش اطلاعات  است. اگر می‌خواهید مخاطبان و مشتریان با شما تماس بگیرند باید به آنها بگویید که چگونه این کار را انجام دهند. اما پرسش اصلی این است که چه اطلاعاتی در این خصوص باید قید شود؟ پاسخ : راه های ارتباطی مستقیم .

نام و عنوان شغلی

وجود اطلاعاتی مثل نام و عنوان شغلی به نظر موضوعی عادی است و نیازی به شرح ندارد اما در عمل اینگونه نیست. به خاطر داشته باشید که کارت ویزیت برای معرفی شجره نامه شما نیست بلکه وسیله ای برای معرفی کسب و کار شما به مخاطب و مشتری است. پس باید اطلاعات باید به گونه ای باشند که مخاطب با دیدن آن به سمت شما آمده و مشتاق به کسب اطلاعات بیشتر باشد.از همین رو در کارت ویزیت شرکتی و سازمانی بعد از قرار دادن اسم برند و لگو ، نام خود را پیش از عنوان شغلی درج کنید.مثلا در کارت ویزیت وکالت میتوان از لوگوی مربوط استفاده کرد.

 

همچنین نباید شماره ای را یادداشت کنید که امکان جا به جایی شما و از دست دادن آن را داشته باشید یا اگر در حال پرسونال برندینگ هستید و یا صاحب یک تجارت حرفه ای هستید ایمیلی را ذکر نکنید که تحت یک سرویس دهنده عمومی مانند Gmail باشد ، زیرا بسیار غیر حرفه ای است.

همواره اطلاعات تماس مستقیم خود به عنوان یک دارنده کسب و کار و تجارت را ذکر کنید و از قرار دادن راه های تماس شخصی خود اجتناب کنید.

 قرار دادن وب سایت به شیوه هوشمندانه

هدف از قرار دادن آدرس وب سایت در کارت ویزیت این نیست که به همگان بگویید شما نیز یک وب سایت دارید. مخاطبان و مشتریان با دیدن آدرس وب سایت شما بر روی کارتتان به محض رسیدن به منزل یا محل کار خود سعی می‌کنند وارد وب سایت شما شوند تا اطلاعات بیشتری را از شما دریافت کنند. پس بهتر است آنها را به صفحه ای هدایت کنید که اطلاعات مدنظر شما را به آنها نشان دهد.

یک صفحه با یک شعار یا ویدیوهای کوتاه و سرگرم کننده را ضبط کنید تا مخاطبان بهتر بتوانند از شما اطلاعات لازم را کسب کنند. می‌توانید در آن صفحه یک رویداد ویژه یا پیشنهاد خاص را به منظور تشکر از آنان بابت مراجعه به وب سایتتان در نظر بگیرید.

پروفایل ها در شبکه های اجتماعی

پروفایل خود در شبکه های اجتماعی را در گروه اطلاعات در کارت قرار دهید اما الزاما همه آنها را در کارتتان یادداشت ننمایید.

شبکه های اجتماعی بخش ضروری کسب و کارهای سنتی و مجازی شده اند و امروز اگر شما در این شبکه ها نباشید از نظر مشتریان، حضور شما ناقص و دارای اشکال است.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

معرفی کوتاه

یک دانش مکانی برای نوشتن مطالب مفید

قوانین و مقررات

محتوای دلخواه شما

تماس با ما

  • تماس با نویسندگان یک دانش