پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۳، ۱۰:۰۴ ب.ظ

آشپزی، سبک زندگی،دانستنی ها

زندگی واقعا ساده است، ما اصرار داریم آن را پیچیده کنیم «کنفسیوس »

چگونه ابروهایی ضخیم و پرپشت داشته باشیم؟

  • ۱۱۵۵

همه دوست دارند ابروهایی پرپشت و ضخیم داشته باشند حتی کسانی که ابروهای نازک و باریک را می پسندند برای اینکه بتوانند ابروی خود را به شکل دلخواه درآورند باید ابروهای پری داشته باشند. بنابراین کسی را پیدا نمی کنید که پرپشتی ابروها برایش خوشایند و مطلوب نباشد.

گاهی به دلیل افزایش سن یا دلایل ارثی ابروها شروع به ریزش و کم پشت شدن می کنند. البته تأثیر مدادهای آرایشی ابرو در کم حجم شدن ابروها بی تأثیر نیست. بنابراین بهتر است تا دیر نشده فکری به حال ابروها کرد و با انجام اعمال ساده ابروهای خود را تقویت و پرپشت کنیم.

راهکارهای خانگی پرپشت شدن ابروها

بهترین و مؤثرترین روش برای اینکه ابروهایی ضخیم و پرحجم داشته باشیم این است که روش های خانگی را امتحان کنیم. در اداه تعدادی از روش های خانگی برای پرپشت کردن ابروها به شما معرفی می کنیم.

روغن کرچک ابروها را به طرز معجزه آسایی ضخیم می کند

کافی است هر شب قبل از خواب مقداری روغن کرچک را به ابروهای خود بمالید. این روغن برای ضخیم کردن تارهای ابرو فوق العاده عمل می کند و در مدت کوتاهی تأثیر آن را بر پرپشت شدن ابروهایتان خواهید دید. البته استفاده از روغن کرچک ممکن است باعث تیره شدن تارهای ابرو شود که البته ارزشش را دارد.

آب پیاز باعث رشد مجدد ابروهایتان می شود

آب پیاز باعث تحریک ریشه ابروها می شود و باعث می شود ابرووهایی که به تازگی ریخته اندشروع به رویش مجدد کنند. کافی است مقداری آب پیاز را هفته ای سه بار به ابروهای خود بمالید و اجازه بدهید تا به مدت نیم ساعت روی ابروهایتان باقی بماند.

در صورت مداومت تأثیر آن در پرپشت شدن ابروها فوق العاده است. آب پیاز ممکن است باعث سوزش چشم شود یا بوی آن برای چند ساعت باقی بماند. پیشنهاد می کنیم در فضای آزاد این کار را انجام دهید.

با روغن هسته انگور ابروهایتان را تقویت کنید

روغن هسته انگور را می توانید از عطاری ها تهیه کنید این روغن به رویش مجدد ابروها و ضخیم شدن آن ها کمک می کند. نکته مهم در روش های خانگی پرپشت شدن ابروها این است که باید صبر و حوصله داشته باشید و انتظار نداشته باشید یک شبه همه ابروهای ریخته شما شروع به رویش کنند.

روغن های مفید برای پرپشت شدن ابروها

  • روغن هفت مغز: ترکیب هفت مغز بادام تلخ و شیرین، فندق، سیاه دانه، پسته، کنجد و کرچک
  • روغن زیتون: آنتی اکسیدان دارد و مانع ریزش ابروها می شود.
  • روغن رزماری: به دلیل طبع گرمش تأثیر خوبی در تقویت ابروها دارد.
  • روغن جوجوبا: به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها‌ی B,E، باعث ضخیم و پرپشت شدن ابرو می‌ شود.
  • روغن بنفشه
  • روغن فندق
  • روغن سیاه دانه

- انواع ویتامین‌های C،B،A و E و آهن در رشد ابروها مؤثرند. قرص‌های فولیک‌اسید نیز به فولیکول‌های مو کمک می‌کنند. آلوئه ورا نیز در روییدن ابروها و زیباتر شدن آن ها مؤثرند.

- زرده تخم مرغ و روغن آن نیز در پرپشت شدن ابروها مفید است. می توانید آن را به مدت ده دقیقه روی ابروهای خود بمالید.

- محلول ماینوکسیدیل ۵ درصد نیز می تواند به رشد مجدد و پرپشتی ابروها کمک کند.

بهترین کار برای داشتن ابروهایی سالم و زیبا این است که کمتر از مدادابرو استفاده کنید، کمتر ابروهایتان را رنگ کنید یا اگر رنگ می کنید از اکسیدان های مخصوص رنگ کردن ابرو استفاده کنید، استرس نداشته باشید و ویتامین های لازم برای رشد مو و ابرو را دریافت کنید.

علاوه بر رعایت موارد فوق، استفاده از روغن های گیاهی و روش های دیگر پرپشت شدن ابروها که پیشنهاد کردیم نیز بسیار مفید است و باعث تقویت و پرحجم شدن ابروها می شود.

 

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

معرفی کوتاه

یک دانش مکانی برای نوشتن مطالب مفید

قوانین و مقررات

محتوای دلخواه شما

تماس با ما

  • تماس با نویسندگان یک دانش