پنجشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۵:۱۸ ب.ظ

آشپزی، سبک زندگی،دانستنی ها

زندگی واقعا ساده است، ما اصرار داریم آن را پیچیده کنیم «کنفسیوس »

فریلنسر (Freelancer) کیست و فریلنسری یا آزاد کاری به چه معناست؟

  • ۱۲۳۵

فریلنسر (Freelancer) به شخصی می گویند که از قید و بندهای کارهای اداری رها است و به صورت آزاد و با قوانین توافقی کار می کند. در این نوشته به شکل کامل به بررسی این مطلب می پردازیم که فریلنسر (Freelancer) کیست و فریلنسری یا آزاد کاری به چه معناست؟

فریلنسر ها معمولا راه و روش خودشان را برای کسب درامد، گرفتن کار، بستن قرارداد با مشتری و ..  دارند. با گذشت زمان و افزایش کیفیت کار، فریلنسر می تواند برند خودش را بسازد و با توجه بیشتر به جزئیات ارزش کارش را بالا ببرد.

شغل فریلنسرچیست؟ فریلنسینگ یعنی چه؟

در ادامه متن اطلاعات نسبتا کاملی درباره معنای فریلنسرینگ و اینکه فریلنسری شامل چه مشاغلی می شود و همچنین مزایا و مشکلات فریلنسری، چگونگی شروع فریلنسری و .. در اختیار شما قرار می دهیم.

فریلنسر کیست؟

فریلنسر یعنی چه؟ در تعریف فری لنس آمده: قرارداد کارمزدی و بدون استخدام و در ازای دستمزد

اما فریلنسینگیک نوعی لایف استایل است که در آن کسی که دارای تخصص خاصی است و علاقه ای به کار در شرکت ندارد به شکل پروژه ای با کارفرما یا کارفرماها کار میکند.

فریلنسر زمان کاری ثابت ندارد، سعی می کند روتین کاری خودش را داشته باشد و دستمزد خودش را اعلام کند و برند خودش در زمینه کاری خودش را بسازد.

مشاغل فریلنسری کدام ها هستند؟

مشاغل فریلنس

تعدادی مشاغل که تعداد آن ها کم نیست مناسب فریلنسری یا آزادکاری هستند مانند:

فریلنسر نویسنده، فریلنسر برنامه نویسی، فریلنسر عکاس، فریلنسر روزنامه نگار، فریلنسر تولید محتوا، فریلنسر بلاگر، فریلنسر ویرایش، فریلنسر آرایشگر، فریلنسر طراحی گرافیک یا سایت، فریلنسر مشاوره، فریلنسر راهنمای تور و ...

فریلنسر سعی می کند به جای استخدام در شرکت و کار روتین، حقوق ماهیانه و ثابت، اضافه کاری و ... به روش خودش درامدزایی کند. بنابراین درامد فریلنسری مشخص نیست.

مزایای کار فریلنس

از مزایای کار فریلنس این است که زمان در دست خودتان است و رئیس خودتان هستید. در انتخاب کارها اختیار دارید و شما می توانید کار را به شکلی برنامه ریزی کنید که آن کار را به نحو احسن انجام دهید. در کار فریلنس کیفیت کار است که شما را معروف تر می کند و باعث افزایش مشتری های شما می شود.

فریلنسینگ چه سختی هایی دارد؟

  • افرادی که به شکل فریلنس کار می کنند یا همان فریلنسرها ساعت های بیشتری نسبت به یک کارمند کار می کنند.
  • حقوق ثابت ندارند و نمی توانند برای ماه آینده یا سال آینده برنامه مشخصی داشته باشند چون درآمد فریلنسری ثابت نیست.
  • گاهی اوقات فریلنسرها برای دریافت حقوق کار انجام شده مجبورند با کارفرماها بجنگند.

فریلنسری را از کجاشروع کنیم؟

برای شروع فریلنسری گام های زیر را دنبال کنید:

1.      یاد گرفتن یک یا چند حرفه و هنر که ترجیحا بهتر است مورد علاقه شما باشد.

2.      رزومه قوی برای خودتان بسازید

3.      پروژه های کوچک و حتی رایگان را قبول کنید

4.      تمرین بسیار داشته باشید

5.      همیشه سعی کنید چیزهای جدید را یاد بگیرید و روند یادگیری را متوقف نکنید.

6.      اعتماد به نفس داشته باشید

7.      رزومه خود را کامل و آپدیت کنید و در زمینه کاری خود تحقیق کنید

8.      سعی کنید برند حودتان را بسازید

چه زمانی برای شروع یک کار فریلنس مناسب است؟

مثل هر اتفاق و قدم جدیدی در زندگی فریلنسینگ هم با آزمون و خطا و به آرامی پیش می رود. زمان مناسب برای شروع کار فریلنسری به خود شما بستگی دارد.

خیلی ها بعد از سال ها شغل کارمندی و بدست آوردن تجربه لازم در زمینه کاری خود و ساختن شبکه کاری فریلنسر می شوند و از روابط کاری خود برای گرفتن پروژه ها استفاده می کنند.

پس انتظار نداشته باشید بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی یا بعد از اینکه حرفه و یا هنری را یاد گرفتید وارد بازار کار فریلنسری شوید. البته اگر توانایی این کار را در خود میبیند می توانید در هر زمانی کار فریلنس را آغاز کنید.

چرا مشاغل فریلنسری رو به رشد است؟

با توجه به رکود اقتصادی جامعه، خیلی از شرکت ها بسته می شوند و خیلی از کارفرماها توان راه اندازی، اجاره مکان و استخدام و بیمه کردن کارمند را ندارند اما تقاضای بازار همچنان وجود دارد و این باعث می شود فریلنسری رشد کند.

درامد فریلنسرینگ

با افزایش فریلنسرها رقابت بین آن ها هم بیشتر می شود و اینجاست که کیفیت و خلاقیت کار اهمیت بیشتری پیدا می کند. استمرار، تجربه و داشتن امضا برای کارها راه خوبی برای دیده شدن در این رقابت است.

آیا همه فریلنسرها با درسی که خوانده اند کار می کنند؟

تقریبا با هر حرفه و هنری می توان فریلنسر شد اما کلید موفقیت، خلاقیت و ارائه ی درست است. برای موفق بودن باید پشتکار داشت، پرزنت جذاب داشت و کار با کیفیت ارائه داد.

اشتباهات فریلنسری

  • خیلی سخت می توانند نه بگویند
  • درباره دستمزد خود واضح صحبت نمی کنند و خجالت می کشند
  • در قبال کار زیاد دستمزد کمی می گیرند.
  • به جای تمرکز روی یک کار، چند کار را با هم قبول می کنند.

شغل فریلنسری برای چه کسانی مناسب است؟

فریلنسینگ برای همه افراد مناسب نیست. فریلنسرها معمولا تنها کار می کنند، مراحل پیشرفت آن ها گاهی خسته کننده است. بنابر این قبل از اینکه شغل فریلنسری را انتخاب کنید درباره ان خوب فکر کنید و ببینید آیا با مشکلات این کار سازگاری دارید یا نه.

امروزه با توجه به اوضاع بد اقتصادی و ورشکسته شدن بنگاه های کوچک بسیاری از افراد به مشاغل فریلنس یا آزادکاری روی می آورند و رشد مشاغل فریلنسری یا فریلنسینگ روز به روز در حال افزایش است. این کار هم مزیت ها و مشکلات خودش را دارد و برای همه ی افراد مناسب نیست.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

معرفی کوتاه

یک دانش مکانی برای نوشتن مطالب مفید

قوانین و مقررات

محتوای دلخواه شما

تماس با ما

  • تماس با نویسندگان یک دانش