شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۸:۱۷ ق.ظ

آشپزی، سبک زندگی،دانستنی ها

زندگی واقعا ساده است، ما اصرار داریم آن را پیچیده کنیم «کنفسیوس »

چه شرایطی بر تعبیر خواب اثر می گذارند؟ کدام خواب ها تعبیر دارند؟

  • ۱۳۶۱

همه ی خواب ها را نباید جدی گرفت و به عبارتی همه ی خواب ها تعبیر ندارند. زیرا شرایطی وجود دارد که بر تعبیر خواب تأثیر می گذارد و باعث می شود خواب ما تعبیر درستی داشته باشد یا نداشته باشد. اگر می خواهید بدانید به کدم خواب ها باید اعتنا کنید و چه شرایطی بر تعبیر خواب اثر می گذارند، این متن را تا انتها بخوانید تا جواب پرسش خود را پیدا کنید.

تعبیر خواب به چه چیز هایی بستگی دارد؟

تعبیر خواب به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند ویزگی های شخصیتی صاحب خواب مثل خوشبینی یا بدبینی آن ها، زمانی که خواب دیده می شود، شرایطی که فرد می خوابد و ... که در ادامه این عوامل را بررسی می کینم:

ویژگی های صاحب خواب بر تعبیر خواب اثر می گذارد

انسان هایی که روح پاک تری دارند معمولا تعبیر خواب هایشان دقیق تر است به عبارتی تعبیر شدن خواب، به صاحب خواب بستگی دارد. انسان های آلوده و بد سرشت معمولا خوابشان تعبیر نمی شود.

تأثیر زمان دیدن خواب بر تعبیر خواب

در روایات امده است که خواب هایی که قبل از طلوع آفتاب دیده می شوند بهتر و دقیق تر تعبیر می شوند و می توان گفت تعبیر دارند. ساعت هایی در شبانه روز هستند که نباید خواب دیدن در آن زمان ها را جدی گرفت مانند نزدیک اذان مغرب و یا هنگام طلوع آفتاب.

چه شرایطی بر تعبیر خواب اثر می گذارند؟ کدام خواب ها تعبیر دارند؟

اما این کلی نیست و بعضی از معبرین خواب عقیده ای به این مطلب ندارند و معتقدند خواب در هر ساعتی می تواند تعبیر داشته باشد. به گفته این عده اگر گفته می شود که خواب های مربوط به قبل از اذان صبح صحت بیشتری دارد به این دلیل است که در آن ساعات، شرایط محیطی یک فرد ساکت و آرام تر بوده و به نوعی عوامل دخیل و تاثیرگذار بر حواس پنجگانه انسان کمتر است.

تأثیر خوش بینی و بدبینی افراد بر تعبیر خواب

اگر شخصی اعتقاد زیادی به تعبیر خواب هایش داشته باشد این تلقین و عقیده او باعث می شود اثر آن خواب بر زندگیش بیشتر شود و همین طور بر عکس. در اسلام نیز به خوش بینی و تعبیر به خیربودن خواب توسط افراد سفارش شده است.

 تعبیر خواب دیدن با شکم پر

ممکن است خوابی که میبیند تماماً ناشی از معده پر شما باشد. خوابی که انسان با شکم پر می‌بیند، قطعا تعبیر ندارد. وقتی انسان غذا می‌خورد و می‌خوابد، تمامی حواس بدن معطوف به حجم غذاست. به همین دلیل عمدتا خواب‌های با شکم پر آشفته و پر استرس هستند و معنای خاصی هم ندارند.

چه خواب هایی تعبیر می شوند؟

بنا به تعابیر علمای اسلامی خواب ها دو نوع هستند: رویاهای صادقه، خواب های کاذب.

خواب های صادقه در واقع رویاهایی هستند که انسان از عالم مجردات می بیند و به وسیله اتصال به ملکوت حاصل می شود. این گونه خواب ها قابل تعبیر هستند و از معانی معتبری برخوردار هستند. چنین خوابی یا خبر از آینده می دهد و یا در مورد امور معنوی انسان است.

رویاهای کاذب خوابی هستند که از حواس انسان نشات می گیرد و چیزی جز خیال و وهم نیست. شب هنگام ذهن به مرور آنچه در روز اتفاق افتاده می پردازد و انسان آن را به صورت خواب می بیند. خواب های آشفته و فاقد مسیر و جهت مشخص در زمره اینگونه خواب ها قرار می گیرند و اعتباری نداشته و تعبیر نمی شوند.

ابن سینا در کتاب شفا می نویسد:

«انسان تمام خواب هایی را که می بیند درست نیست که لازم باشد مشغول به فهم آنها گردد، زیرا قوه متخیله آنچه را از ملکوت بر نفس فایض می شود ،حکایت نمی کند، بلکه بیشتر حکایت های او وقتی است که این قوه از امور نزدیک حاکی باشد، اموری که به این قوه نزدیک است پاره ای از آنها ارادی و پاره ای از آنها طبیعی است.»

 با دانستن اینکه چه شرایطی بر تعبیر خواب اثر می گذارند، بهتر می توانید بفهمید که چه خوابی تعبیر دارد و چه خوابی تعبیر ندارد و نباید به آن اعتنا کرد.

بنابراین اگر خوابی دیده اید که تعبیر خوبی ندارد نگران نباشید زیرا ممکن است در اثر شرایط نامساعد و زمان نامناسبی که خوابیده اید این خواب را دیده باشید و نیازی نباشد که به آن اعتنا کنید.

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

معرفی کوتاه

یک دانش مکانی برای نوشتن مطالب مفید

قوانین و مقررات

محتوای دلخواه شما

تماس با ما

  • تماس با نویسندگان یک دانش