جمعه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۵:۱۳ ب.ظ

آشپزی، سبک زندگی،دانستنی ها

زندگی واقعا ساده است، ما اصرار داریم آن را پیچیده کنیم «کنفسیوس »

مهارت های کلامی برای یک مصاحبه ی شغلی موفق

  • ۱۰۹۷

تأثیر مهارت های کلامی در جنبه های مختلف زندگی را نمی توان نادیده گرفت. یکی از موقعیت هایی که خوب حرف زدن و به عبارتی آشنایی با مهارت های کلامی به کمک شما می آید و باعث می شود از شخصی که توانایی های برابر با شما دارد پیشی بگیرید، مصاحبه ی شغلی است.

در مصاحبه های شغلی شخص مصاحبه کننده برای اولین بار است که شما را ملاقات می کند و تنها ملاک ارزیابی او بعد از رزومه ای که ارائه داده اید، طرز صحبت کردن شما و قدرت کلام شما است.

اگر بتوانید در روز مصاحبه تأثیر مثبتی را  بر شخص مصاحبه گر بگذارید نصف بیشتر راه را رفته اید. در این نوشته شما را با چند مهارت کلامی که به موفقیت شما در یک مصاحبه ی شغلی کمک می کند آشنا می کنیم.

چند مهارت کلامی در مصاحبه ی شغلی

در یک مصاحبه ی شغلی عوامل زیادی دست به دست هم می دهند تا نتیجه ی دلخواه شما حاصل شود مانند رزومه ی قوی، ظاهر مناسب و ... .

از بین عوامل مختلف مؤثر بر مصاحبه ی شغلی، تمرکز ما در این مقاله روی مهات های کلامی است که باعث موفقیت در یک مصاحبه ی شغلی می شود.

مهارت های کلامی برای موفقیت در مصاحبه

سعی کنید کلامی دوستانه داشته باشید

نسبت به شخص مصاحبه گر جبهه نگیرید و با او دوستانه صحبت کنید. طبیعی است که رفتار دوستانه شما احساس مثبتی در شخص مصاحبه کننده ایجاد می کند و باعث می شود شما نسبت به فردی که رفتار خشکی دارد یک قدم جلوتر باشید. البته منظور از کلام دوستانه صمیمی شدن نیست.

بدون پیچیدگی و ابهام صحبت کنید

به سوالاتی که از شما پرسیده می شود واضح و بدون پیچیدگی پاسخ دهید. خودتان را به جای او بگذارید و ببینید چه پاسخی می تواند منظور شما را بهتر برساند و ایجاد ابهام نکند.

  • یکی از مهارت های کلامی در یک مصاحبه ی شغلی موفق این است که به بهترین شکل منظور اصلی خودتان را برسانید.

برای اثبات خودتان پرحرفی نکنید

این نکته را درنظر بگیرید که فرد مصاحبه کننده ممکن است با افراد زیادی مصاحبه کرده باشد و حوصله ی توضیحات طولانی شما را نداشته باشد بنابر سراغ اصل مطلب بروید.

  • برای ارتباط کلامی مؤثر به صورت خلاصه صحبت کنید و حاشیه نروید.

در عین فروتنی اعتماد به نفس داشته باشید

از خودتان مطمئن باشید و بدون تردید حرف بزنید. وقتی از توانایی هایتان صحبت می کنید این کار را با اعتماد به نفس انجام دهید.

اعتماد به نفس داشتن به معنی غرور افراطی نیست پس این دو موضوع را از هم تفکیک کنید. برای یک مصاحبه ی شغلی موفق با اعتماد به نفس صحبت کنید ولی تواضع و فروتنی را فراموش نکنید تا مورد احترام قرار بگیرید.

2 نکته پایانی: 

  • یکی از مهارت های کلامی برای یک مصاحبه ی شغلی موفق این است که از موضع ضعف صحبت نکنید و بیان توانایی هایتان به شکلی نباشد شکل التماس و خواهش به خود بگیرد.
  • به شکلی صحبت کنید که کنید خودتان را فردی مشتاق به یادگیری نشان دهید و از فرصت مصاحبه ی خود به خوبی برای معرفی توانایی هایتان استفاده کنید و به خودتان مطمئن باشید که شایستگی دریافت این جایگاه را دارید.

   

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

معرفی کوتاه

یک دانش مکانی برای نوشتن مطالب مفید

قوانین و مقررات

محتوای دلخواه شما

تماس با ما

  • تماس با نویسندگان یک دانش