شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۵:۵۹ ب.ظ

آشپزی، سبک زندگی،دانستنی ها

زندگی واقعا ساده است، ما اصرار داریم آن را پیچیده کنیم «کنفسیوس »

روش های مقابله با افراد پرحرف

  • ۱۵۶۹

همه ی ما نیاز به حرف زدن داریم و تعاملات اجتماعی بخش مهمی از رفتار های ما را تشکیل می دهد.اما برخی افراد در حرف زدن افراط می کنند و طرف مقابل خود را خسته می کنند. 

 اگر در اطراف خود در جمع فامیل، محیط مدرسه و دانشگاه و یا محیط کار با افرادی مواجه هستید که پر حرف هستند و بدون وقفه صحبت می کنند و از آن رنج می برید پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید تا با روش های مقابله با افراد پرحرف آشنا شوید.  

حتماً پیش آمده که با فردی در حال صحبت هستید که دائم یک داستان را از اول تا آخر تکرار می کند و صحبت هایش برای شما جذابیتی ندارد و یا برعکس خیلی حرف های جالب و جذابی مطرح می کند اما مشکل اینجاست که شما وقت ندارید یا دیرتان شده اما قطع کردن صحبت های طرف مقابلتان را بی ادبی می دانید.

راه حل هایی برای مقابله با افراد پرحرف

در زیر تعدادی از روش های مقابله با افراد پرحرف را معرفی می کنیم که با انجام آن ها در نهایت احترام می توانید افراد پرگو را متوقف کنید:

  • ‌حالت شخصی را بگیرید که می خواهد صحبت کند. با این حرکت ساده شخص مقابل متوجه می شود که شما چیزی برای گفتن دارید و از حرف زدن دست می کشد.
  • دست خود را به شکلی حرکت دهید که حالت اجازه گرفتن برای صحبت کردن داشته باشد. با این کار شخص مقابل متوجه می شود که شما قصد دارید چیزی به حرف هایش اضافه کنید و یک مکث کوتاه می کند.
  • اگر علائم بالا را به کار بردید اما فایده ای نداشت می توانید دست یا بازوی او را بگیرید. این کار باعث ایجاد وقفه در صحبت های او می شود و شما می توانید از این فرصت استفاده کنید و خودتان شروع به صحبت کنید.

ایجاد وقفه به روش هوشمندانه

یکی از روش های مقابله با افراد پرحرف این است که از حرف هایش بل بگیرید به عنوان مثال وقتی می گوید که زیادی صحبت کردم به جای تعارفات معمول نکات اصلی حرف هایش را برای او بازگو کنید تا هم به او نشان دهید که منظور او را به طور کامل متوجه شده اید و هم صحبت او را قطع کنید و خو دتان مکالمه را کنترل کنید.

علت پرحرفی را کشف کنید

اگر دلیل پرحرفی شخص مقابتان را درک کنید بهتر می توانید واکنش مناسب نشان دهید. گاهی شخص به این دلیل پرحرفی می کند که فکر می کند شما متوجه صحبت های او نشده اید. در این صورت می توانید با بیان جملاتی کوتاه و جمع بندی شده نشان دهید که اشتباه می کند  ونیازی به توضیحات اضافه نیست. 

 یکی دیگر از دلایل پرحرفی این است که شخص پرحرف صحبت های زیادی برای گفتن دارد در این صورت به او بگویید که بهتر است ادامه صحبت ها را به زمان دیگری موکول کرد تا نتیجه ی بهتری بگیرید. 
 در پایان توجه به این نکته مهم است که یک مکالمه خوب زمانی رخ می دهد که هر دو طرف گفتگو به شکل تعاملی صحبت کنند و فقط یک نفر متکلم وحده نباشد. اگر غیر از این باشد تعادل گفتگو به هم می خورد و شنونده خسته می شود.
  • همه این موارد برای این بود که فرد پر حرف رو ساکت کنیم و خودمون صحبت کنیم اونجا مشکل جدی می شه که نه میخوای اون صحبت کنه نه خودت تمایلی به صحبت کردن داری و طرف ول نمی کنه بحث رو.
  • حق با شماست ولی این موارد میتونه در همچین موقعیت هایی هم کمک کنه.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

معرفی کوتاه

یک دانش مکانی برای نوشتن مطالب مفید

قوانین و مقررات

محتوای دلخواه شما

تماس با ما

  • تماس با نویسندگان یک دانش